Med Synsam Lifestyle glasögonabonnemang hyr du glasögon för alla dina bevhov. Du betalar ingenting idag.
Allt ingår – till och med rengöringsprodukter!
Vill ditt barn ha flera glasögon att välja mellan? Kanske ett par för skolan och ett par för fritidsaktiviteten?
Hyr tre par glasögon eller kombinera med linser - kombinera fritt!
Betala en gång i månaden till en fast kostnad med ett glasögonabonnemang anpassat för dig och dina behov.
Med abonnemang på glasögon är du när som helst välkommen in på en synundersökning – men för dina ögons skull kallar vi dig alltid en gång per år.
Inga kostsamma glasbyten när din syn förändras.
Varje år kan du byta en produkt så du alltid har det du behöver. Vid ett byte förlängs bindningstiden och alla fördelar i ytterligare 12 månader.
För att du ska känna dig trygg ingår en heltäckande försäkring mot skada, stöld och förlust.
För att vårda dina glasögon kan du hämta ut fria rengöringsprodukter i din närmaste Synsam-butik. Självklart hjälper vi dig med eventuella justeringar när du besöker oss.
Hela vårt sortiment av glasögon, solglasögon och sportglasögon är valbara i abonnemanget för att på bästa möjliga sätt täcka din behov. Två par glasögon, enkelslipade eller progressiva, samt ett par solglasögon samtliga i styrkor anpassade för dig och dina behov.
Ett abonnemang med tre par solglasögon, med eller utan styrka, ett par för stranden, ett för fredagsbubblet och ett par caféglasögon.
Välj två par glasögon i kombination med linsabonnemang – valet är ditt!
Ett par glasögon, enkelslipade eller progressiva, samt ett par glasögon speciellt anpassade för läsning och ett par sportglasögon samtliga i styrkor anpassade för dig och dina behov.
Läs de allmänna villkoren för Synsam Lifestyle glasögonabonnemang.
Villkor kan skilja sig åt något beroende på vilken betallösning du har.
I samarbete med PayEx – Användarvilllkor
I samarbete med Svea – Användarvillkor
Många undrar om glasögonabonnemang är bra eller dåligt – och vad ska man tänka på?
En fördel med glasögonabonnemanget är att du kan ha olika glasögon för olika behov eller om du tycker att det är härligt att ha flera snygga bågar att byta mellan. En annan bra sak är att du kan kombinera glasögon, solglasögon eller linser om du vill. Många kunder tycker också att det är skönt att det är så enkelt att ha ett glasögonabonnemang hos Synsam – du betalar en fast månadskostnad för ett bekymmersfritt glasögonbärande som är både tryggt och enkelt. Istället för kostsamma glasögoninköp när din syn förändras eller något går sönder ingår hela ditt behov av ögonhälsa i månadsavgiften när du hyr dina glasögon via Synsam Lifestyle.
Oavsett hur ditt behov av glasögon ser ut så passar abonnemanget dig. I tillägg till ditt vardagliga behov är det viktigt att skydda ögonen mot solen och med Synsam Lifestyle glasögonabonnemang har du möjlighet att kombinera exempelvis ett par som du använder på jobbet, ett på fritiden med ett par solglasögon. Är du aktiv och tränar och har behov av sportglasögon, kan du kombinera dessa med vanliga glasögon och ett par solglasögon.
Med Synsam Lifestyle glasögonabonnemang väljer du tre par för olika tillfällen men betalar endast en fast månadskostnad. Du kan också kombinera ditt abonnemang på glasögon med ett linsabonnemang. Det vill säga – du väljer två par bågar och ett linsabonnemang men betalar en fast månadskostnad. Perfekt för dig som har behov för både glasögon och linser i din vardag!
En annan bra grej med en glasögonabonnemang är att du slipper tänka på när det är dags för nästa optikerbesök. I din månadskostnad ingår obegränsade optikerbesök men för din ögonhälsas skull kallar vi dig alltid en gång om året för en årlig synundersökning.
Prenumeration på glasögon, hyra glasögon eller leasa glasögon. Ja det finns många olika sätt att uttrycka detta smidiga sätt att få ut det mesta och bästa för ditt glasögonbehov. Vi väljer att kalla det Synsam Lifestyle glasögonabonnemang. Väljer du att kombinera ditt glasögonabonnemang med linsabonnemang debiteras dessa enskilt. Linsabonnemanget debiteras via Klarna och Glasögonabonnemanget via SVEA eller PayEx. Här hittar du mer information om Linsabonnemanget
Det har aldrig varit enklare att abonnera på glasögon – vi hjälper dig att komma igång med ditt abonnemang nu.
Du kan välja 3 upp till 10 glasögon från hela vårt glasögonsortiment. Priset baseras på hur många och vilka bågar och glas du väljer. Det är även förutom glasögon möjligt att ha Synsams Linsabonnemang som en av dina 3 produkter.
Ja, du kan mixa och matcha ur hela vårt sortiment av glas och bågar, även terminalglasögon.
Ja, du kan välja sportglasögon med eller utan styrka.
Ja, det går utmärkt.
Inga problem, du mixar och matchar glas och bågar helt efter dina behov.
Ja, du har rätt att ändra dig och avbryta abonnemanget inom 40 dagar från det datum du ingick och signerade avtalet. Kontakta butiken om du vill ångra abonnemanget och återlämna produkterna.
Abonnemanget är designat för att täcka alla dina behov för glasögon och ögonhälsa och är tänkt att rulla på år efter år. Vid bindningstidens slut kan du som kund självklart fortsätta hyra dina glasögon med vårt abonnemang. Varför inte överväga att byta ett par eller lägga till ett ytterligare ett par? När du väljer att avsluta ditt abonnemang lämnar du tillbaka glasögonen till oss. Det är även möjligt att köpa ut glasögonen till restvärdet.
Hos Synsam kostar ett glasögonabonnemang med tre par glasögon från 99 kronor per månad. Månadskostnaden baseras på hur många och vilka glasögon du bestämmer dig för. Men beror också på vilken glaskvalité och slipning du väljer. Den lägsta månadskostnaden är alltså 99 kr per månad med en totalkostnad på 2376 kr. Den lägsta månadkostanden utgår från ett begränsat antal bågar för D.Arnesen och lägsta glaskvalitet. Ingen ränta tillkommer och alla priser är inklusive moms.
Du hyr dina glasögon genom Synsam Lifestyle, istället för att äga dem. Du nyttjar glasögonen under tiden du har ditt abonnemang inkluderat med alla abonnemangets fördelar. Skulle du välja att avsluta abonnemanget lämnas glasögonen tillbaka till Synsam eller köps ut. Synsam Lifestyle är inte en delbetalning på glasögon. Synsam erbjuder också delbetalning på glasögon med samarbetspartner, läsa mer här. I delbetalning ingår inte abonnemangets fördelar med exempelvis försäkring, nya glas när synen förändras eller synundersökningar.
Förutom tre produkter, som kan vara glasögon eller linsabonnemang, så ingår även obegränsat antal synundersökningar och försäkring. Dessutom ingår byte av glas om din syn förändras. Hos Synsam ingår också rengöringsprodukter och justering. Du har också möjlighet att byta ut en båge varje år. Byter du ut ett par glasögon förlängs ditt abonnemang och alla dina fördelar med 12 månader.
Du tecknar ditt abonnemang i valfri Synsam butik. Det börjar med en synundersökning som ingår i abonnemanget. Våra optiker tar reda på vilka glas och slipning du behöver. Efter din synundersökning hjälper vår butikspersonal dig att hitta den perfekta lösningen för just din stil och ditt synbehov i form av glas och bågar. Tecknade av abonnemang förutsätter godkänd kreditprövning. Kreditprövningen genomförs av Synsams samarbetspartner.
Varje glasögonpar i abonnemanget omfattas av vår heltäckande Synsam Försäkring i hela 36 månader från dagen de lämnas ut. Försäkringen täcker skada, förlust och stöld. Med Synsam Försäkring har du alltid kostnadsfria reparationer och betalar heller ingen självrisk för del- och totalskada de första 365 dagarna. Efter de första 365 dagarna är det självrisk vid del-och totalskada. Vid delskada betalar du för den faktiska reparationskostnaden eller en självrisk upp till 3 månadskostnader för det skadade paret glasögon. Vid totalskada är självrisken 6 månadskostnader för det skadade paret men självrisken är max 1500 kronor. Vid stöld och förlust är självrisken alltid 6 månadskostnader men självrisken är max 1500 kr. Skulle olyckan vara framme är du välkommen in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Ditt abonnemang startar när du hämtar ut dina glasögon. Eller efter 30 dagar om du inte hunnit hämta ut dem. Den första fakturan eller autogiro-dragningen görs månaden efter det att abonnemanget startat. Första fakturan kommer att vara för dagarna i månaden innan. Vi fakturerar alltid föregående månad.
Exempel: Du hämtar dina glasögon den 12 juni. Första fakturan kommer först under juli. Du betalar då för juni månad med betalningsperioden 12 - 30 juni.
Bindningstiden är 24 månader. Om du efter ett år byter ett par av dina glasögon eller lägger till ett ytterligare par så förlängs bindningstiden med 12 månader.
Abonnemanget är flexibelt och du väljer själv om du vill byta. Du kan vänta och byta två par nästa år istället. Eller så köper du ut ett par samtidigt som du adderar ett nytt par till ditt abonnemang. Avtalet förlängs med 12 månader om man adderar eller byter till en helt ny produkt.
Vi hjälper dig att hålla koll på när det är dags för det årliga bytet, genom att kalla dig till en årlig synkontroll.
Absolut, som befintlig kund har du möjlighet vid det årliga bytet att byta ut en av dina produkter och glasögonpar till linsabonnemang. Den enda förutsättningen är att du har ett aktivt linsabonnemang hos oss sedan tidigare eller startar ett nytt linsabonnemang hos Synsam. Vid byte av produkt från glasögon till linsabonnemang förlängs det med 12 månader precis som vid ett vanligt årligt byte.
Autogiro registrerar du enklast genom att gå till Sveas autogirosida. Klicka på privat och logga in med Mobilt BankID. Ange ditt personnummer och välj Synsam Group Sweden AB och ange det kontonummer du vill att pengarna dras från, samt resterande uppgifter som krävs för att slutföra din registrering. Du avslutar med att signera med Mobilt BankID. När autogirot är godkänt ändras statusen till Godkänt i din internetbank. Från och med nästa faktura betalar du med autogiro.
Autogiro registreras genom att gå till PayEx autogirosida. Där anger du ditt personnummer samt clearing- och kontonummer som du vill att pengarna ska dras ifrån. Du avslutar med att signera med Mobilt BankID. När autogirot är godkänt ändras statusen till Godkänt i din internetbank. Från och med nästa avi betalar du med autogiro.
Av någon anledning har ditt autogiro inte kunnat aktiveras. Kontrollera följande:
1. Att korrekt kontonummer och clearingnummer är angivet.
2. Att kontot du angett inte är ett sparkonto eller företagskonto.
3. Att du står som ensam kontohavare. Eller som huvudkontohavare, om det är ett delat konto.
Dragningen sker den 28:e varje månad om du betalar till Svea Bank och den sista i månaden om dragningen är via PayEx.
Fler frågor?
Välkommen att kontakta oss på Synsams kundservice
Öppet mån-fre kl 9-18
customerservice@synsam.com