​SYNSAM LANSERAR GULDDÖRREN - EN UNIK GLASÖGONDESTINATION


2018-03-21 09:41 - Pressmeddelanden

SYNSAM LANSERAR GULDDÖRREN - EN UNIK GLASÖGONDESTINATION

Optiker- och Eye Fashionkedjan Synsam fyller 50 år och lanserar Gulddörren, ett nytt koncept för kunden som är ute efter de hetaste catwalkbågarna och de senaste trenderna inom Eye Fashion.

I samband med sitt 50-årsjubileum lanserar Synsam sitt nya exklusiva glasögonkoncept; Gulddörren, på Nybrogatan 9 i Stockholm. Med det senaste inom Eye Fashion och ett exklusivt och handplockat urval av de hetaste catwalkbågarna, både solbågar och oftalmiska, från de mest intressanta modehusen kommer butiken bli en unik shoppingdestination för glasögonälskare.

”Vi såg ett behov av en butik som erbjuder den modemedvetna kunden de allra senaste trenderna inom Eye Fashion; alla de fantastiska bågar som visas på de internationella modevisningarna”, säger Marina Kereklidou, Creative Director på Synsam.

Butiken, som ligger på Nybrogatan 9 i Stockholm, skiljer sig från övriga Synsambutiker, inte bara i sortiment, utan även med sin inredning. En guldfärgad dörr, därav namnet Gulddörren, möter kunden i entrén. Inne i butiken fylls roséguldsfärgade hyllor med ett exklusivt och handplockat urval bågar från internationella varumärken som Gucci, Pucci, Fendi, Dior Homme, Givenchy, Victoria Beckham, Moschino, Stella McCartney, Saint Laurent och Céline.

Även skyltfönstren kommer att inspirera: lagom till öppningen den 16 mars möts kunderna av en klassisk fransk marmortrappa fylld med kvinnliga stilikoner.

www.synsam.se