Synsam Group satsar på nytt affärsområde för sport


2016-04-11 10:15 - Pressmeddelanden

Fr.o.m. den 18 april satsar Synsam stort på ett nytt affärsområde inom optik och sportglasögon. Synsam Sports heter det nya affärsområdet som innebär att Synsam nu erbjuder individanpassade glasögon, specialgjorda för 18 olika sporter, allt från skidåkning till simning, golf, hockey, ridning, fotboll etc. Första butiken öppnar på Sankt Eriksplan i Stockholm den 18 april.

– Synsam har haft en stark tillväxt i början på året, och den nya strategin med satsning på Eye Fashion fortsätter nu inom det nya affärsområdet Synsam Sports. Detta är ytterligare ett led i att kunna erbjuda våra kunder mer individanpassade produkter. Vi har identifierat att det finns ett stort behov av nya innovativa lösningar för dessa aktiva målgrupper som vi nu vill tillgodose, säger Håkan Lundstedt, Koncernchef för Synsam Group.

Synsam Sports kommer att etableras på cirka 100 orter runt om i Norden och kommer att erbjuda ett specialinriktat sortiment och spetskompetens inom sportoptik och sportglasögon.

Om Synsam Group

Synsam Group är Nordens ledande aktör inom Eye Fashion. Synsam erbjuder ett unikt sortiment av glasögon, solglasögon, linser samt tillbehör för kundens egen stil och unika behov. Utöver detta erbjuder Synsam även en service- och kunskapsnivå inom ögonhälsa av högsta kvalitet.

Koncernen är verksam i sju länder, omsätter cirka 3 miljarder SEK och har 2500 anställda i 500 butiker. Butikerna drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik.

Sedan 2014 ägs Synsam av CVC Capital Partners.

För mera information kontakta:

Assefa Communication, Lili Assefa

lili@assefa.se, 070-727 77 43