Synsam söker Systemadministratör för Dynamics


Synsam Group, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu drivna stjärnor som vill få möjligheten att utvecklas i en positiv företagskultur och en koncern som växer och har stora tillväxtambitioner.

Sista ansökningsdag

2019-03-01

Kontaktperson

Heba El Sheemy
Rekryterande chef
Telefon: 0701-604515

Arbetsuppgifter
Ditt ansvar kommer vara att se till att affärssystemet fungerar smärtfritt samt löpande utvecklas enligt organisationens behov och riktlinjer. Detta är en central roll där det krävs förmåga att förstå, hantera och prioritera utvecklingsbehov från organisationen. Du kommer att ha många kontaktytor, dels internt med IT och verksamheten, men även externt med systemleverantör och konsulter. Vidare är det en bred roll och under en vecka kan du komma att arbeta med alltifrån behovsfångst, hantera användare, administrera behörigheter, intern support, driva frågeställningar mot systemleverantören, kontroll av systemets funktioner, överse uppgraderingar och underhåll av systemet, ta fram rapporter, internutbildning och dokumentation.

Vi söker dig som:

  •  Relevant erfarenhet alternativt Universitets- eller högskoleexamen inom systemvetenskap, informatik, ekonomi eller liknande utbildning som bedöms vara relevant för rollen.
  •  Du har minst 5 års erfarenhet av att ha jobbat i systemprojekt rörande AX-installationer antingen som applikationskonsult, projektledare, produktspecialist eller liknande. Gärna med något av dessa system: Dynamics AX2009, Dynamics D365FO, Dynamics AX2012, VSO(VSTS), Microsoft Office, LCS.
  •  Erfarenhet av implementering och stöd inom följande områden:  Data management, Procurement and sourcing, Inventory Management, Accounts payable, Accounts Receivable,  Retail and Commerce, General Ledger
  •  Talar och skriver obehindrat på svenska/danska och engelska eftersom det förekommer regelbunden kontakt med kunder och leverantörer på dessa språk.


Du kommer att förväntas göra enklare modifieringar i AX som inte kräver programmeringskunskap, mer avancerade ändringar beställs av en extern konsultfirma.
Eftersom fokus ligger på ekonomi och logistikmodulerna ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av verksamhetsprocesser inom redovisning eller controlling. Erfarenhet av projektmetodik är meriterande.

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för förändring och förbättring, som drivs av viljan att hitta lösningar med hög kvalitet i en komplex miljö. Du är lösningsfokuserad och jobbar alltid för att få dina kunder nöjda. Du är engagerad, orädd och vill ständigt lära dig mer. Vidare är du social och har lätt för att kommunicera, både på svenska och engelska i tal och skrift. Du utför ditt arbete noggrant och passionerat och har ett driv att slutföra uppgifter oavsett hur krävande dom än är.

Övrig information

  •  Start: Omgående
  •  Omfattning: Heltid, beredskapstjänstgöring kan förekomma
  •  Lön: Enligt överenskommelse
  •  Placering: Stockholm eller Köpenhamn

Välkommen med din ansökan!